Българките треньори и състезателки по художествена гимнастика вече работят по програмите за новия сезон и обещават да изненадат с музикален избор. Вече съм писала за музикалната селекция на нашия национален отбор*, но в периода без големи международни състезания е време да се върнем към музикалните селекции от Световното първенство в Песаро (Италия).
ОТНОВО БЪЛГАРСКА СЛЕДА
Ако търсим корените на музиката на Георги Андреев в художествената гимнастика, ще бъде много трудно да ги намерим. На негови композции в началото на века играха Симона Пейчева, Елизабет Паисиева и Силвия Митева, а по-късно творчеството му беше популяризирано от националния ансамбъл. Затова не е изненада, че две гимнастички заложиха на негова музика в този сезон.
Бразилката Карин Уолтър и треньорите й направиха на лента на „Орфей и Евридика“, която освен на Световното преди това имахме шанс да гледаме и на контролните състезания в зала „Раковски“. Финландката Юки Тиканен отново игра през сезона обръч нa The Cutgel Dance.
ВИНАГИ ПРАВИЛНИЯТ ИЗБОР
Много пъти съм го писала, но Майкъл Джексън е винаги правилният избор. Музиката му увлича публиката. Така и на Световното първенство чухме част от творчеството му – Earth Song обръчът на американката Лаура Зенг и Smooth Kriminal при датчанката Емма Ерангей.
Вечните хитовете по принцип вълнуват зрителите, например бухалките на Линой Ашрам (Израел) на Don’t Stop me Now на Куин или лентата на Александра Аджурджукулезе на Another Brick in the Wall на Пинк Флойд. Така се приема и музиката на АББА, Тина Търнър и други големи звезди, с който всички ръкопляскат в такт.
РЕВЕРАНСИ КЪМ ДОМАКИНА
Изборът на любима на домакина музика също винаги работи. Затова чакам и с интерес новия сезон, в който България посреща Световното първенство. Италия не е изключение от правилото с хубавата си музика. Хитът на Il Volo Grande Amore (която бях на път да намразя заради микса на ансамбъла на Русия на пет обръча) чухме при двете приятелки на София Наталия Гаудио (Бразилия, бухалки) и Карла Диаз (Мексико, топка). Танцувалната Baila на Дзукеро отличи бухалките на хърватката Лаура Божич, а публиката припяваше и с Volare в изпълнението с топка на шампионката в многобоя Дина Аверина. Леа Ткалчевич от Германия избра за топката си Anore Cannibale на Джана Нанини. Специално за Световното бяха сменени бухалките на украинката Виктория Мазур, която игра на Сonfessa на Адриано Челентано – глас, който слушахме и на топката на латвийката Каролина Мизуне.
ВЕЧНИТЕ „БОЛЕРО“ и „КАРМЕН“
Кармен-ите на Световното бяха две – полякинята Наталия Козиол с топка и Марина Малпика от Мексико. Ноеми Пешел от Германия изпълни Болерото на Морис Равел на топка.
ХИТЪТ „ХАВАСИ“
Унгарският композитор, който ако някой не познаваше, вече обича покрай великолепния „Пролетен вятър“ на петте обръча на ансамбъла ни, е хит в красивите спортове от няколко сезона. Будапеща беше домакин на Европейско първенство и Александра Киш игра обръч на „Родна земя“, докато Лучия Кастиньони от Сан Марино видяхме с лента на големия хит „Буря“.
ПОБЕДИТЕЛЯТ ЗА ОРИГИНАЛНОСТ Е… НОВА ЗЕЛАНДИЯ
Едва ли някой е запомнил двете момичета от Нова Зеландия, които попаднаха в срамните оценки под 10 точки. Общо за осемте си изпълнения те взеха 72.100 точки в квалификацията или по-малко отколкото получиха Дина и Арина Аверини за по четири изигравания.
Те обаче впечатлиха с музикален избор. Ая Танака игра топка на Sound of Silence (която чухме и при топката на Карин Уолтър от Бразилия) и лента на Supremasy на Мюз. Грейс Шродер изпълни топка на Dream on на Аеросмит и обръч на Vive le Swing на италианката Ингрид.
*Заб. Спрямо началото на сезона композицията на Катрин Тасева с бухалки беше сменена и на Световното игра на Пако де Лусия. Текстът е написан на база на индивидуалното състезание в Песаро.