С МИСЪЛ ЗА ТОКИО
Точно 364 преди награждаването на медалистките в индивидуалния многобой на Олимпийските Игри в Токио, топ 3 на българския национален отбор по художествена гимнастика показа готовност да се бори за призови места, както и за завидните две квоти за Япония.
Капитанът Невяна Владинова показа най-голяма стабилност и увереност на това контролно състезание. Неви спести някои елементи на обръч заради лошо изхвърляне, но диско топката ѝ по „In the Army Now“ бе като по учебник. За нея грацията има и ново трико, отново без поличка. Бухалките бяха изпълнени на максимум, с много енергия и заряд и само едно малко изпускане в средата на композицията. Лентата създаде проблеми на Владинова, но тя все пак успя да покаже хитовото съчетание по „It’s a Man’s Man’s Man’s World“ на Джеймс Браун и Лучано Павароти без грешки.
Катрин Тасева започна много силно с обръча по музика от „Жената Чудо“. Композицията е по-наситена от преди и има нови оригинални елементи и майсторства. За съжаление, в началото на чувствената джаз композиция с топка имаше грешка, а в последствие Катя не успя да задържи правилна позиция на пируета в панше и залитна грубо. В ужасно сложните бухалки също се виждат интересни промени, като грешка имаше единствено на финала. Новата лента на Тасева вече е видимо отработена и изпълнението ѝ доставя удоволствие на състезателката. На този уред Катя блесна и показа танцувалносг и много силни трудности.
Боряна Калейн предизвика бурни аплодисменти и фурор още с първото си изиграване на обръч, по музика от „Фантомът от операта“. Кокетната топка обаче беше изпълнена с грешка от невнимание, което по никакъв начин не развали впечатлението от композицията. Буба също показа чисто ново съчетание – страхотни, динамични бухалки по инструментал на „I’m so excited“, в които впечатли не само с невероятна работа с уреда, но и с тяло. Във всякa една от композициите коронното ѝ фуете беше прецизно изпълнено, с много обороти, а на бухалки видяхме комбиниран пирует атитюд-илюжън с изхвърляне на двете бухалки за майсторство. За съжаление, лентата не слушаше Боряна от самото начало на изпълнението, като то бе завършено без уред заради дълго последно изхвърляне.
„Няма да поемаме никакъв риск. Отиваме да се борим за две квоти. Категорични сме и аз, и управителния съвет, и момичетата, че ние няма да рискуваме. Можете да гадаете, да правите прогнози.“ сподели президентът на федерацията Илиана Раева. Тя отказа да потвърди дали разпределението за предстоящото Световно първенство в Баку ще е 4-4-2. „Ще следим до последния момент, в който можем да подадем заявките за разпределението кой в каква форма е и как се представя.“
„Преди седмица получихме писмо от ФИГ с разяснения и неща, които трябва да променяме, но няма да се оплакваме. Бухалките на Боряна са най-сложните в света, допусна грешка, но ги играе добре. При ансамбъла има промени в съчетанието с обръчи и бухалки.“ допълни още Раева.
ПЕТЯ БОРИСОВА РЕЗЕРВА В АНСАМБЪЛА
ОТВЪД ТОКИО
Освен настоящите прими на националния отбор, в контролното взеха участие и бъдещите звезди Таня Воложанина, Вая Драганова и Лъчезара Пекова. Младите гимнастички показаха по 2 нови съчетания пред специалисти, като те не участваха в класирането.
Татяна Воложанина запазва обръчът и топката, с които игра и през тази година. Обръчът не бе изигран на максимум, с няколко гонения, но в изпълнението на пируетите Таня не спести нищо и дори показа панше на полупалец със 7 оборота (за общо 1.700 точки). Топката се очертава най-силният ѝ уред, а съчетанието бе изпълнено почти перфектно. Новите бухалки са в подобен на обръча стил, а лентата е поставена по лирична италианска песен, като това съчетание има потенциал да стане любимо на публиката.
Вая Драганова пък показа нови обръч и топка и запазва бухалките, които видно са най-отработеното ѝ (и, вероятно, любимо) съчетание, както и лентата по „La bohemia“. Подобно на останалите млади грации, Вая показа новите си съчетания както с музика, така и елемент по елемент, за бъдат огледани и оценени от присъстващите съдии. И двете композиция са модерни и различни, а топката (на песента „Stay“ на The Score) е в класическия за клуб „Триадица“ авангарден стил и вече е сред любимите ни програми.
Лъчезара Пекова бе като фея в новото си нежно трико, с което показа прекрасна композиция с обръч, в която елементите преливаха един в друг, а уредът бе като намагнетизиран, определено напомнящ за „старата школа“. Лъчи има и нови бухалки по познатата песен „Volare“ в изпълнение на Gypsy kings, но в сравнение с обръча, който категорично не изглеждаше като „ново“ съчетание, те още са в суров вид. Лентата на Лъчи по „Зима“ на Вивалди, от която винаги настръхваме, е усложнена и изглежда все по-живописно.
Пред НО предстоят 3 „Чалъндж“ купи преди заветното Световно в Баку. Още следващият уикенд ще видим в Минск (Беларус) Боряна Калейн, Невяна Владинова и ансамбъл жени (Симона Дянкова, Лаура Траатс, Ерика Зафирова, Мадлен Радуканова, Стефани Кирякова). Седмица след това, дебютът си сред елита в категория жени ще направят Таня Воложанина и Вая Драганова, които ще участват в първата купа в Клуж-Напока (Румъния). В последната дни на август Боряна, Катрин Тасева и ансамбълът ще направят генерална репетиция за Шампионата на планетата в Азърбайджан, в Казан (Русия).